Błędy zdarzają się każdemu. Nie jest niczym złym, popełnić błąd – każdy uczy się na błędach. Niemniej jednak są sytuacje, w których Twój błąd może kosztować kogoś życie. Może to też kosztować życie Ciebie. Takie błędy najczęściej popełniane są za kierownicą. Jakie to są błędy i jak się ich wystrzegać? O tym będzie poniższy artykuł.
Większość wypadków i większość przestępstwo popełnianych jest pod wpływem alkoholu. Jazda pod wpływem alkoholu lub narkotyków jest błędem i przestępstwem, które wielu kierowców popełnia. Nie tylko jest to nielegalne, ale także bardzo niebezpieczne. Aby uniknąć tego problemu, zawsze należy pamiętać, by nie prowadzić pod wpływem alkoholu lub narkotyków. Swój stan trzeźwości można sprawdzić na lokalnym posterunku policji. Można też kupić jednorazowe lub wielorazowe alkomaty za rozsądną cenę.
Kierowcy często zapominają, że powinni zachować odpowiednie odstępy od innych pojazdów na drodze. Powoduje to, że uczestnicy ruchu drogowego są narażeni na niepotrzebne niebezpieczeństwo. Aby uniknąć tego problemu, należy zawsze utrzymywać odpowiedni odstęp od pojazdów jadących przed nami. Odstępy należy dodatkowo zwiększyć, gdy nawierzchnia jest mokra lub śliska.
Przy prędkości 50 km/h samochód osobowy na suchej nawierzchni pokona w czasie hamowania dystans około 20 m. To około 4 razy mniej niż w przypadku pojazdu jadącego z prędkością 100 km/h, który pokona dystans 120 m. Wpływ na drogę hamowania ma nie tylko prędkość, ale również stan i rodzaj nawierzchni. Na jezdni pokrytej śniegiem dystans wynosi około 60 m, a na oblodzonej nawet 120 m. Dodatkowo bardzo istotny jest czas reakcji kierowcy w razie konieczności nagłego i gwałtownego hamowania, który może być kluczowy dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Podwójna linia ciągła nie została wynaleziona po to, aby zrobić kierowcom na złość. Stosowana jest wtedy, gdy dany odcinek drogi nie gwarantuje bezpieczeństwa pod czas wyprzedzania – ponieważ w pobliżu jest ostry zakręt, nawierzchnia nie jest równa bądź na drodze znajdują się dodatkowe przeszkody. Dlatego warto poczekać, aż na jezdni zobaczymy przerywaną linię i wtedy wykonamy manewr wyprzedzania.
Wielu kierowców jest zdania, że opony zimowe są potrzebne tylko wtedy, gdy jest śnieg. Nie jest to prawdą. Przy zimnej i śliskiej nawierzchni opony zimowe radzą sobie znacznie lepiej, niż opony letnie czy całoroczne – niezależnie, czy jest śnieg, czy go nie ma.
Zmiana opon na zimowe jest konieczna dla zachowania bezpieczeństwa na drodze. Opony zimowe są specjalnie opracowane tak, aby zwiększyć przyczepność pojazdu do mokrej lub śliskiej nawierzchni. Zapewniają one lepsze właściwości hamowania i krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami letnimi.
Analogicznie, opony zimowe będą mieć znacznie gorszą przyczepność latem, gdy jest gorąco, niż opony letnie. I znacznie szybciej zużyją się.
Przestrzeganie przed przekraczaniem dozwolonej prędkości słyszymy często, w różnych okolicznościach. Nie bez powodu. Do większości wypadków dochodzi wtedy, gdy kierowcy nie dostosowują prędkości do warunków na drodze. Lepiej jest sobie zaplanować podróż, wyjechać wcześniej. W ten sposób nie narażamy życia i zdrowia swojego i innych uczestników ruchu drogowego.
Nie potrzeba wiele, aby znacznie zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Oprócz tego, co może zrobić kierowca, producenci także starają się ulepszać systemy bezpieczeństwa w samochodach (asystent pasa ruchu, dodatkowe poduszki powietrzne, doświetlanie zakrętów i wiele innych). Istnieją też urządzenia, które znacznie zwiększają bezpieczeństwo jazdy, jak chociażby urządzenia do monitorowania pojazdów marki Petrovision z funkcją obsługi eTOLL.
Kadra profesjonalnych programistów i inżynierów zapewni najwyższą jakość zarówno od strony oprogramowania, jak i fizycznego wykonania naszych produktów. Nie oszczędzamy i nie idziemy na łatwiznę. Gwarantujemy stabilność działania naszych rozwiązań oraz ich użyteczność.
Nasze urządzenia służące do śledzenia GPS charakteryzują się bardzo wysoką dokładnością (do 0.5 m) oraz bogatym zakresem funkcji. Jeśli posiadasz flotę aut osobowych, autobusów czy ciężarówek, chcesz śledzić prywatne auto przez 1 dzień lub monitorować położenie GPS cennego ładunku - nasze rozwiązania są wlaśnie dla Ciebie.
PETROVISION PIOTR KACZMAREK realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich Zakup usługi doradczej o charakterze prorozwojowym polegającej na wsparciu prowadzenia i rozwoju działalności przedsiębiorstwa poprzez wejście na nowe rynki zbytu i rozszerzenie oferty produktowej przedsiębiorstwa. Kwota dofinansowania: 104 348,75 zł.
PIOTR KACZMAREK PETROVISION realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. „Ekspansja eksportowa firmy PETROVISION Piotr Kaczmarek na rynkach Zatoki Perskiej”
Celem projektu jest budowa międzynarodowej sieci sprzedaży rejestratorów GPS i technologii informatycznej autorstwa Petrovision poprzez pozyskanie partnerów handlowych na wybranych rynkach krajów Zatoki Perskiej
Dofinansowanie projektu z UE: 93 200 PLN